YOUTUBE

Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2020

Διοικ.Εφ. Αθηνών 724/2016, Η έλλειψη αθλητικής αναγνώρισης σωματείου δεν επηρεάζει αρνητικά τη νομική θέση των αθλητών του


Αριθμός απόφασης: 724/2016

                                                                     ΤΟ
                                                  ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΕΦΕΤΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
                                                                  Τμήμα Θ΄
                                                   ΑΚΥΡΩΤΙΚΟΣ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ

Με μέλη τις: Ευγενία Μυλωνοπούλου, Πρόεδρο Εφετών Δ.Δ., Χρήστο Χόρτη και Αγγελική Παπαπαναγιώτου -Λέζα, Εφέτες Διοικητικών Δικαστηρίων,

σ υ ν ε δ ρ ί α σ ε  δημόσια στο ακροατήριό του στις 17 Δεκεμβρίου 2015, με γραμματέα την Αλίκη Σπήλιου -Ανδριανάκη, για να δικάσει την από 12-6-2014 αίτηση ακυρώσεως (αριθ. καταχ. ΑΚ ……/12-6-
2014 ).

των: ……………. και ………………, κατοίκων ……………, οδός………….αρ……, ως ασκούντων την γονική μέριμνα της θυγατέρας τους ……………….., η οποία συνεχίζει την δίκη, λόγω ενηλικιώσεως και παραστάθηκε με την δικηγόρο Κωνσταντίνα Σακελλαρίου, που την διόρισε με συμβολαιογραφικό πληρεξούσιο

κατά του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, που παραστάθηκε με τον Αναστάσιο Ράλλη, Πάρεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.

Κατά τη δημόσια συζήτηση που ακολούθησε το Δικαστήριο άκουσε την εισηγήτρια, Εφέτη Δ.Δ Αγγελική Παπαπαναγιώτου-Λέζα, η οποία εξέθεσε τα ζητήματα που προκύπτουν σύμφωνα με τη σχετική έκθεσή της.

Κατόπιν, το Δικαστήριο άκουσε την πληρεξούσια της αιτούσας, η οποία ανέπτυξε και προφορικά τους προβαλλόμενους λόγους ακυρώσεως και ζήτησε να γίνει δεκτή η αίτηση και τoν αντιπρόσωπο του καθ ου, o oποίος ζήτησε την απόρριψή της .

                                 Μετά τη συνεδρίαση το Δικαστήριο συνήλθε σε διάσκεψη και
                                              Αφού μελέτησε τα σχετικά έγγραφα
                                                    Σκέφθηκε κατά το Νόμο

1.Επειδή, για την άσκηση της υπό κρίση αιτήσεως καταβλήθηκε το νόμιμο παράβολο (βλ. τα ειδικά γραμμάτια παραβόλου με αριθμούς .. και .., σειράς Α).

2.Επειδή, με την αίτηση αυτή οι αιτούντες, ως ασκούντες την γονική μέριμνα της ανήλικης θυγατέρας τους ……………………., ζητούν την ακύρωση α) της υπ’ αριθμ. ……./24-1-2014 αποφάσεως του Υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, με την οποία απορρίφθηκε το από 9-1-2014 αίτημα αυτής για την εγγραφή της στον ειδικό πίνακα διακριθέντων αθλητών του άρθρου 34 του ν.2725/1999 και β) της υπ’ αριθμ. 30790/26-9-2014 αποφάσεως του ιδίου ως άνω Υφυπουργού με την οποία απορρίφθηκε η από 24/6/2014 αίτηση θεραπείας των αιτούντων κατά της πρώτης αποφάσεως.

3.Επειδή, η από 26-9-2014 δεύτερη προσβαλλόμενη πράξη του Υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, με την οποία απορρίφθηκε χωρίς νέα ουσιαστική έρευνα η αίτηση θεραπείας, αποτελούσα επιβαιωτική πράξη της από 24-1-2014 πρώτης αποφάσεως αυτού, στερείται εκτελεστότητας (ΣτΕ 4323/1998, 9/1995). Επομένως, απαραδέκτως προσβάλλεται με την κρινόμενη αίτηση.

4.Επειδή, νομίμως συνεχίζει την δίκη, η ενηλικιωθείσα ήδη κατά την συζήτηση της υποθέσεως θυγατέρα των αιτούντων ……………….., η οποία νομιμοποίησε την δικηγόρο που παραστάθηκε με συμβολαιογραφικό πληρεξούσιο.

5.Επειδή, στο ν. 2725/1999«Ερασιτεχνικός και Επαγγελματικός αθλητισμός και άλλες διατάξεις ( Α 121), στο άρθρο 34 αυτού υπό τον τίτλο «Παροχές σε διακρινόμενους αθλητές», όπως ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο, ορίζονται τα εξής: «1. Σε αθλητές που σημειώνουν εξαιρετικές αγωνιστικές διακρίσεις σε ατομικά ή ομαδικά αθλήματα χορηγούνται οι οικονομικές παροχές, τα ευεργετήματα και οι διευκολύνσεις που ορίζονται στις επόμενες παραγράφους. 2.Εξαιρετική αγωνιστική διάκριση κατά την έννοια της παραγράφου 1 του παρόντος είναι : α) …….στ) Η κατάκτηση 1ης έως 3ης νίκης σε Πανελλήνιους Αγώνες όλων των κατηγοριών ζ) …….3.Οι αθλητές που σημειώνουν τις διακρίσεις των παραγράφων 2 και 9 του παρόντος εγγράφονται σε ειδικό πίνακα που τηρείται στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, σύμφωνα με την σειρά προτεραιότητας των διακρίσεων αυτών, η οποία καθορίζεται μέσα σε προθεσμία τριών( 3) μηνών από την δημοσίευση του παρόντος νόμου με απόφαση του αρμόδιου για τον αθλητισμό Υπουργού. Με την ίδια απόφαση ορίζονται τα στοιχεία που περιλαμβάνει ο πίνακας του προηγούμενου εδαφίου και όλα όσα αφορούν την εγγραφή αθλητών στον πίνακα αυτόν ………8.Αθλητές που κατακτούν 1η έως 6η νίκη σε θερινούς ή χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες ………(εδ α).Απαραίτητες προυποθέσεις για την επιβράβευση αυτή είναι να έχουν ηλικία έως και είκοσι εννέα(29) ετών και τίτλο σπουδών που τους επιτρέπει συμμετοχή στις εκάστοτε ισχύουσες διαδικασίες επιλογής για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και περαιτέρω να είναι ενεργοί αθλητές, χωρίς διακοπή της αθλητικής τους δραστηριότητας, μέχρι την στιγμή της άσκησης του σχετικού δικαιώματος, ιδιότητα που θα πιστοποιείται με βεβαίωση της οικείας, αναγνωρισμένης κατά τον παρόντα νόμο ομοσπονδίας, που καλλιεργείτο σχετικό άθλημα ή αγώνισμα αθλήματος, η οποία θα επικυρώνεται από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού(εδ. β) ………Περαιτέρω, παρέχεται η δυνατότητα εισαγωγής διακριθέντων κατά την έννοια του παρόντος αθλητών -τριών, με την προϋπόθεση της συνδρομής όλων όσων ορίζονται στο δεύτερο εδάφιο της παρούσας παραγράφου, στα ΤΕΦΑΑ ή σε άλλη σχολή ή τμήμα ΑΕΙ, σύμφωνα με τη σειρά προτίμησής τους στο μηχανογραφικό τους δελτίο κατά φθίνουσα σειρά μορίων τουλάχιστον ίσο με το 90% του αριθμού των μορίων του τελευταίου εισαχθέντος στη συγκεκριμένη σχολή στο ίδιο ακαδημαϊκό έτος, κατά τις διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 2 του ν.2725/1997( Α 188), όπως ισχύει, ύστερα από προσαύξηση των μορίων ως ακολούθως (εδ δ): 1)…. 2)α …β…..3) α…4)….5)….……….6 α……β Για 2η νίκη σε Πανελλήνιους Αγώνες όλων των κατηγοριών παρέχεται 20% προσαύξηση για εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ και 8% για εισαγωγή σε άλλη σχολή ή τμήμα ΑΕΙ γ) ……δ) ……Απαραίτητες προϋποθέσεις για την αναγνώριση διάκρισης στους Πανελλήνιους Αγώνες όλων των κατηγοριών είναι η συμμετοχή στην αντίστοιχη διοργάνωση ομάδων από έξι τουλάχιστον σωματεία για τα ομαδικά αθλήματα και προκειμένου για τα ατομικά αθλήματα η συμμετοχή στην αντίστοιχη διοργάνωση οκτώ (8) τουλάχιστον αθλητών από έξι(6) τουλάχιστον σωματεία ανά αγώνισμα, η δε διάκριση να αφορά άθλημα ή αγώνισμα αθλήματος που καλλιεργείται από αναγνωρισμένες κατά τον παρόντα νόμο ομοσπονδίες. Περαιτέρω, στα ομαδικά αθλήματα ο αθλητής θα πρέπει να έχει συμμετοχή τουλάχιστον στο 50% των αγώνων της διοργάνωσης ………………..10. Για την εφαρμογή των διατάξεων των παραγράφων 2 έως 9 του παρόντος άρθρου ισχύουν περαιτέρω οι ακόλουθες ρυθμίσεις : α) ……..β) Ως Πανελλήνιοι Αγώνες ή Πανελλήνιο Πρωτάθλημα θεωρούνται μία και μόνο εθνικού η ερασιτεχνικού επιπέδου διοργάνωση κάθε χρόνο, που ορίζεται από την οικεία αθλητική ομοσπονδία και πάντα της ανώτατης κατηγορίας για κάθε άθλημα ή αγώνισμα. Οι διοργανώσεις κυπέλλου δεν θεωρούνται Πανελλήνιοι Αγώνες ή Πανελλήνιο Πρωτάθλημα ΄Οταν σε κάποια κατηγορία ηλικιών και φύλου γίνονται δύο ή περισσότερα Πανελλήνια Πρωταθλήματα σε κάθε κατηγορία, λαμβάνεται υπόψη μόνο το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα ή οι Πανελλήνιοι Αγώνες της μεγαλύτερης ηλικίας στη συγκεκριμένη κατηγορία. Για την εφαρμογή της διάταξης του εδαφίου αυτού, η οικεία αθλητική ομοσπονδία οφείλει να ενημερώνει σχετικά τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, πριν την έναρξη της αγωνιστικής περιόδου γ) Στα ατομικά αθλήματα δεν λαμβάνεται υπόψη ο ομαδική βαθμολογία ή κατάταξη. Ως ατομικά αθλήματα νοούνται και τα ομαδικά αγωνίσματα αυτών. Οι αναφερόμενες διακρίσεις, πλην των Ολυμπιακών και Πανευρωπαϊκών Αγώνων, πρέπει να έχουν κατακτηθεί από τους αθλητές κατά την διάρκεια των τεσσάρων (4) τελευταίων ετών, πριν από το ακαδημαϊκό έτος για το οποίο ο αθλητής υποβάλλει αίτηση εισαγωγής δ) …..22 Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ορίζονται οι προϋποθέσεις, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, η διαδικασία και γενικά κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εισαγωγή αθλητών με αγωνιστικές διακρίσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Με κοινή υπουργική απόφαση των συναρμόδιων υπουργών ορίζονται τα αναγκαία συλλογικά όργανα για τον έλεγχο της συνδρομής των προϋποθέσεων και ο τρόπος συγκρότησής τους». Περαιτέρω, κατ’ επίκληση της εξουσιοδοτικής διατάξεως του άρθρου 34 του ως άνω νόμου εκδόθηκαν, κατά σειρά, οι υπ’ αριθμ.30952/2000( ΦΕΚ Β44), 25026/2009 (ΦΕΚ Β1271) και 11596/20-5-2013 αποφάσεις του Υφυπουργού Αθλητισμού, αναφορικά με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή των αθλητών με αγωνιστικές διακρίσεις στον ειδικό πίνακα διακρίσεων του άρθρου 34 του νόμου αυτού. Εξάλλου, στο άρθρο 8 του ίδιου ως άνω νόμου ορίζεται ότι « 1.Το αθλητικό σωματείο για κάθε κλάδο άθλησης που καλλιεργεί, δικαιούται να ζητήσει την παροχή ειδικής αθλητικής αναγνώρισης ……εφόσον το σωματείο: α) Είναι από τριετίας μέλος αθλητικής ένωσης ή ομοσπονδίας και κατά το διάστημα αυτό έχει συμμετάσχει σε αγώνες που διοργανώνονται από αυτές σύμφωνα με το καταστατικό τους και συγκεντρώνει τις λοιπές προϋποθέσεις που προβλέπονται από αυτό ………5.Οπου εφεξής στον παρόντα νόμο αναφέρεται αθλητικό σωματείο νοείται το σωματείο που έχει την κατά το παρόν ειδική αθλητική αναγνώριση» και στο άρθρο 19 αυτού ότι «Αθλητική ομοσπονδία είναι η ανώτατη οργάνωση αθλητικών σωματείων ή αθλητικών ενώσεων που καλλιεργούν το ίδιο άθλημα ή κλάδο άθλησης, έχει σκοπό την καλλιέργεια και ανάπτυξή του σε όλη την χώρα …».

6.Επειδή, στην αιτιολογική έκθεση του συνοδεύει τον προρρηθέντα νόμο αναφέρονται τα ακόλουθα «Ο θεσμός της ειδικής αθλητικής αναγνώρισης θα συμβάλλει αποτελεσματικά, ώστε σε όλους τους κλάδους άθλησης να λειτουργούν αθλητικά σωματεία με πραγματική δράση και λειτουργία και να εξαφανιστεί το νοσηρό φαινόμενο του σωματείου "σφραγίδα". Αποτέλεσμα όλης αυτής της διαδικασίας που θεσπίζεται είναι η εξασφάλιση πολύτιμων κρατικών πόρων, που έτσι θα διοχετεύονται στα πραγματικά αθλητικά σωματεία, καθώς και η βελτίωση της σχέσης κόστους - οφέλους. Σωματείο που αναγνωρίζεται ως αθλητικό από το Πρωτοδικείο της έδρας του, πρέπει πρώτα να εγγραφεί στα μητρώα των αθλητικών ομοσπονδιών των κλάδων άθλησης που θέλει να καλλιεργήσει και, εφόσον επί τριετία επιδείξει αθλητική δράση σύμφωνα με τις απαιτήσεις των καταστατικών των ομοσπονδιών, θα αποκτά την ειδική αθλητική αναγνώριση, η οποία συνεπάγεται αυτοδικαίως την απόκτηση του δικαιώματος για κρατική επιχορήγηση, αλλά και όλων των άλλων ευεργετημάτων και προνομίων που καθιερώνει το προτεινόμενο σχέδιο νόμου (άρθρο 8). Στον αθλητή που με τις επιδόσεις που σημειώνει υπόσχεται μια λαμπρή αγωνιστική παρουσία στο άμεσο μέλλον, η Πολιτεία παρέχει ισχυρό κίνητρο, προκειμένου αυτός να συνεχίσει απερίσπαστος τις προσπάθειές του στον αθλητισμό, χωρίς το άγχος που προκαλείται από την αβεβαιότητα της επαγγελματικής του αποκατάστασης. ΄Ετσι, στον αθλητή που καταλαμβάνει αξιόλογες θέσεις σε παγκόσμια, ευρωπαϊκά και μεσογειακά πρωταθλήματα, καθώς και σε εκείνον που σημειώνει πανελλήνια νίκη δίνεται η ευκαιρία να εισαχθεί είτε απευθείας είτε με προσαύξηση της βαθμολογίας του στα ΤΕΦΑΑ ή άλλο ΑΕΙ ή ΤΕΙ της χώρας. Το όφελος από την ρύθμιση αυτή είναι διπλό. Πρώτον γιατί ο αθλητής, όντας σε κρίσιμη φάση της αθλητικής του καριέρας, αφιερώνεται χωρίς προβλήματα στη προπόνησή του και δεύτερον διότι το άθλημα από το οποίο αυτός προέρχεται θα αποκτήσει σε λίγο έναν έμπειρο και επιστημονικά καταρτισμένο προπονητή, αφού αποτελεί υποχρέωση του διακρινόμενου αθλητή να αποκτήσει την ειδικότητα του αθλήματός του( άρθρο 34)».

7.Επειδή, στην προκείμενη περίπτωση, η αιτούσα, αθλήτρια του σωματείου «ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
………….», έλαβε μέρος στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα …………………….. Εφήβων- Νεανίδων, το οποίο διεξήχθη στις …/…………… στη …………., υπό την αιγίδα της οικείας αναγνωρισμένης(με αριθμό …/………..) αθλητικής ομοσπονδίας ………………, όπου επέτυχε την δεύτερη πανελλήνια νίκη στο αγώνισμα «ειδικές τεχνικές». Στις 9-1-2014 υπέβαλε στην Γενική Γραμματεία Αθλητισμού (Γ.Γ.Α) αίτηση προκειμένου να εγγραφεί στον Ειδικό Πίνακα Διακρίσεων του άρθρου 34 του ν.2725/1999 για την παραπάνω νίκη της. Με την αίτηση συνυπέβαλε α) ακριβές αντίγραφο της αστυνομικής της ταυτότητας β) βεβαίωση της αθλητικής διάκρισης από την οικεία ομοσπονδία γ) αντίγραφο προκήρυξης του πρωταθλήματος δ) αντίγραφο δήλωσης συμμετοχής στο πρωτάθλημα ε) αντίγραφα φύλλων αγώνων ζ) θεωρημένη τελική κατάταξη. Το αίτημά της απορρίφθηκε με την πρώτη προσβαλλόμενη πράξη του Υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, με την αιτιολογία ότι το σωματείο με το οποίο αγωνίστηκε, κατά την ημερομηνία της διάκρισής της(25/2/2012), δεν είχε λάβει την εκ του άρθρου 8 του ν.2725/1999 και σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 3 της 11596/9-5-2013(Β 1218) υπουργικής αποφάσεως ειδική αθλητική αναγνώριση. Κατά της απορριπτικής αυτής πράξεως η αιτούσα άσκησε την από 24-6-2014 αίτηση θεραπείας, η οποία απορρίφθηκε με την δεύτερη προσβαλλόμενη πράξη, εμμένοντας η Γ.Γ.Α στην απόφαση της για την μη εγγραφή αυτής στον εν λόγω πίνακα. Περαιτέρω, από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ότι το σωματείο «…………………» με το από 19/6/2009 αίτημά του προς την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, είχε ζητήσει την χορήγηση σ’ αυτό ειδικής αθλητικής αναγνώρισης για τους κλάδους άθλησης του …………..) και ……………... Η τελευταία με το υπ’ αριθμ. πρωτ……………/8-9-2009 έγγραφο της του γνωστοποίησε ότι για την υλοποίηση του αιτήματός του απαιτείται προηγούμενη τροποποίηση συγκεκριμένων διατάξεων του καταστατικού του προς εναρμόνιση με τις διατάξεις του ν.2725/1999 και επισήμανε την ανάγκη της αποστολής στην υπηρεσία της προσχεδίου του νέου τροποποιημένου καταστατικού του, πριν την κατάθεση αυτού στο Πρωτοδικείο, προκειμένου να αποφευχθούν παραλείψεις, καθυστερήσεις και επιπλέον δαπάνες. Κατόπιν τούτων και αφού έγιναν οι απαραίτητες διορθωτικές αλλαγές, το ως άνω σωματείο έλαβε την ειδική αθλητική αναγνώριση με την υπ’ αριθμ. …. από 15 Ιουλίου 2014 απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού για τους πιο πάνω κλάδους άθλησης.

8.Επειδή, με την κρινόμενη αίτηση προβάλλεται ότι η έλλειψη ειδικής αθλητικής αναγνώρισης του σωματείου με το οποίο διακρίθηκε η αιτούσα δεν μπορεί να αποτελέσει νόμιμη βάση της απόρριψης του αιτήματός της για την εγγραφή της ως διακριθείσας αθλήτριας στον Ειδικό Πίνακα Διακρίσεων του άρθρου 34 του ν.2725/1999, καθόσον η ειδική αθλητική αναγνώριση αυτού δεν αποτελεί απαραίτητη από το νόμο προυπόθεση για την εφαρμογή του άρθρου αυτού. Περαιτέρω, προβάλλεται ότι η τυχόν μη ολοκλήρωση της διαδικασίας τροποποίησης του καταστατικού αθλητικού σωματείου, προκειμένου αυτό να λάβει την αιτούμενη αθλητική αναγνώριση, δεν θα μπορούσε να αντιταχθεί σε διακρινόμενο αθλητή κατά τρόπο ώστε ο τελευταίος να αποστερηθεί των ευεργετημάτων του νόμου, όπως η προσαύξηση μορίων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

9.Επειδή, με τις προπαρατεθείσες διατάξεις του άρθρου 34 του ν.2725/1999, κατ’ επίκληση των οποίων υποβλήθηκε το ένδικο αίτημα της αιτούσας για την εγγραφή της στον ειδικό πίνακα διακρινόμενων αθλητών θεσπίζονται συγκεκριμένα ευεργετήματα για τους αθλητές που επιτυγχάνουν τις καθοριζόμενες στις διατάξεις αυτές αγωνιστικές διακρίσεις. Το ευεργέτημα αυτό συνίσταται, όπως εν προκειμένω για την αιτούσα, που πέτυχε 2η νίκη σε Πανελλήνιους Αγώνες, στην προσαύξηση μορίων για την εισαγωγή της στην τριτοβάθμια εκπαίδευση . Εξάλλου, η κατά το ανωτέρω σύστημα εγγραφή στον πίνακα του διακρινόμενου αθλητή αποτελεί προϋπόθεση για την περαιτέρω απόλαυση του ως άνω προβλεπόμενου στο νόμο ευεργετήματος (βλ ΣτΕ 2392/2010). Περαιτέρω, από τις αυτές διατάξεις του άρθρου 34 σε συνδυασμό με την διάταξη του άρθρου 8 του ίδιου ως άνω ν.2725/1999, κατά την οποία ως σωματείο του νόμου αυτού θεωρείται μόνον αυτό « που έχει την κατά το παρόν αθλητική αναγνώριση» και όσα αναφέρονται στην αιτιολογική έκθεση που συνοδεύει τις προρρηθείσες διατάξεις, συνάγεται ότι προϋπόθεση για την εγγραφή διακριθέντος αθλητή στον ειδικό πίνακα διακρινόμενων αθλητών για την απόλαυση των προβλεπόμενων στο νόμο ευεργετημάτων είναι, εκτός των άλλων, καταρχήν, το σωματείο με το οποίο ο αθλητής επέτυχε την εξαιρετική διάκριση να έχει την εκ του νόμου ειδική αθλητική αναγνώριση για τα αθλήματα που αυτό καλλιεργεί.

10.Επειδή, υπό τα παραπάνω δεδομένα, και περαιτέρω το Δικαστήριο λαμβάνοντας υπόψη του ότι, κατά την ημερομηνία διεξαγωγής του Πανελληνίου Πρωταθλήματος …………………. Εφήβων- Νεανίδων, στις ……….. στη ……………………, που η αιτούσα ως αθλήτρια του συμμετέχοντος σωματείου «ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ………………» πέτυχε την εξαιρετική διάκριση (2η Πανελλήνια νίκη, βλ. και την σχετική προκήρυξη των αγώνων- πίνακα συμμετοχής σωματείων -πίνακα κατάταξης αθλητών), ναι μεν δεν είχε τελειωθεί η αρξαμένη με την από 8-9-2009 αίτηση του σωματείου αυτού διαδικασία χορήγησης της ειδικής αθλητικής αναγνώρισης, η οποία, πάντως, κατέληξε στην τοιαύτη αναγνώριση με την υπ’ αριθμ. πρωτ………….. από 15 Ιουλίου 2014 απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, όπως δε προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου η καθυστέρηση αυτή δεν οφείλονταν στο γεγονός μη ύπαρξης αθλητικής δραστηριότητας του σωματείου αλλά στην ανάγκη τροποποίησης των καταστατικών του διατάξεων, προκειμένου αυτές να εναρμονιστούν με τον ν.2725/1999, πρέπει να θεωρηθεί, κατά την κρίση του Δικαστηρίου, ότι η έλλειψη της ειδικής αθλητικής αναγνώρισης του σωματείου με το οποίο η αιτούσα διακρίθηκε, κατά τον κρίσιμο εδώ χρόνο, υπό τις ανωτέρω συνθήκες και ενόψει του σκοπού του νομοθέτη, που συνίσταται στην επιβράβευση του διακριθέντος αθλητή, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, δεν μπορεί να στηρίξει νομίμως τον αποκλεισμό αυτής από την εγγραφή της στον κατάλογο των διακρινόμενων αθλητών, ώστε να αποστερηθεί, περαιτέρω, των ευεργετημάτων του νόμου. Εξάλλου, στο μέτρο που η οικεία ως άνω Ομοσπονδία, έχουσα την ευθύνη της συμμετοχής του συγκεκριμένου σωματείου στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα, το οποίο αυτή προκήρυξε υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις, που ορίζονται στον νόμο, επέτρεψε, εν προκειμένω, την συμμετοχή αυτού στους εν λόγω αγώνες, με το οποίο η αιτούσα αγωνίστηκε και πέτυχε την εξαιρετική διάκριση, ευλόγως η τελευταία πίστευε, υπό τις ανωτέρω συνθήκες, ότι το σωματείο της πληρούσε όλες τις εκ του νόμου προϋποθέσεις και ότι τυχόν νίκη της δεν θα μπορούσε να αποβεί άσκοπη εκ των υστέρων, και πάντως για γεγονός άσχετο με τις επιδόσεις της και εκτός της σφαίρας επιρροής της. Υπό τα ανωτέρω δεδομένα, η προσβαλλόμενη απόφαση δεν αιτιολογείται νομίμως, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα. ΄Οσα δε αντίθετα υποστηρίζονται από το καθού πρέπει να απορριφθούν ως αβάσιμα.

11.Επειδή, κατόπιν των ανωτέρω, η υπό κρίση αίτηση πρέπει να γίνει δεκτή, να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη πράξη και να αναπεμφθεί η υπόθεση στην Διοίκηση προς νέα νόμιμη κρίση, ενώ παρέλκει ως αλυσιτελής η εξέταση των λοιπών προβαλλόμενων λόγων ακυρώσεως. Τέλος, κατ’ εκτίμηση των περιστάσεων, πρέπει να απαλλαγεί το καθού της δικαστικής δαπάνης της αιτούσας.

                                                               ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

Δέχεται την υπό κρίση αίτηση.

Ακυρώνει την υπ’ αριθμ. 2617/24-1-2014 απόφαση του Υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού και αναπέμπει την υπόθεση στη Διοίκηση.

Διατάσσει την απόδοση του παραβόλου.

Απαλλάσσει το καθού της δικαστικής δαπάνης της αιτούσας.

Κρίθηκε και αποφασίστηκε στην Αθήνα στις 10 Μαρτίου και 14 Απριλίου 2016 και η απόφαση δημοσιεύτηκε στον ίδιο τόπο σε έκτακτη δημόσια συνεδρίαση στις 24 Μαΐου 2016.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου